HTML

Egy ifjú orvoslátogató naplója

Kell némi perverzió ahhoz, hogy a nap végén az agyam kikapcsolása helyett a munkámról merengjek. Fél éve dolgozom mint orvoslátogató, a tojáshéj még a fenekemen. Kár lenne tagadni, vonzódom ehhez a világhoz: ismerni akarom a pincétől a padlásig.

Friss topikok

  • Turulsólyom: Kedves Dóra! Kérem, hívjon fel - egy orvoslátogatónak szóló üzleti lehetőségem lenne az ön számára... (2013.02.11. 17:06) A jövő orvoslátogatója: csak legyen flexibilis!
  • L' Dóra: Bizony nehéz! Ilyenkor derül ki, hogy relatív, kik a legjobb kollégák. Nem látok bele a komolyabb ... (2012.04.13. 15:25) Téged is kirúgtak?

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Feedek

2012.01.26. 11:06 L' Dóra

Pofon visszakézből

Címkék: páros rendelő csalódás mentor

Mentorom - nevezzük Juditnak - sosem volt az a kifejezetten érzelmes fajta. Nemcsak másokkal, magával szemben is szigorúan járt el (sőt, szigorúbban, mint másokkal), és törekedett arra, hogy a helyzeteken valódi átélés nélkül legyen úrrá. Eleinte megkukultam a stílusától, aztán elkezdett zavarni (na ne csinálja már, hogy őt még ez is hidegen hagyja!), utóbb pedig felfedeztem az értékét. Ritkán villantott fel bensőséges mosolyt, és ritkán nézett igazán a szemembe - akkor viszont megjegyeztem a momentumot, és jelentőséget tulajdonítottam neki.   

A páros látogatás napján, a harmadik rendelőnél történt - még a kocsiból sem szálltunk ki -, hogy rám nézett (azzal a bizonyos nézéssel) és közölte: „itt a remek alkalom a bemutatkozásra". Zavartan kérdeztem, hogy „te most nem jössz?", mire ő megeresztett egy „ne legyünk már gyerekesek" arckifejezést, majd kiszállt a kocsiból s intett, hogy kövessem. „Együtt megyünk, Te beszélsz. Én csak bemutatlak, utána Tiéd a terep!”

Lehet, furcsán hangzik, de ahogy közeledtünk a rendelő felé megnyugodtam. A nap folyamán először újra normális embernek éreztem magam. Halványuló önbizalmam visszatért, és a lépcsőn már azt terveztem, milyen megszólítással és kezdő mondattal alakítom ki életem első orvos-látogató kapcsolatát. 

Pechemre, a rendelő tömve volt, amitől kissé rosszul lettem, de Juditot láthatóan nem zavarta meg a dolog, magabiztosan haladt az ajtó irányába. Itt jött a második pech. Az ajtó abban a pillanatban kivágódott, én meg egy termetes, dühödten fújtató pácienssel találtam magam szemben, míg a következő kép már az volt, hogy az ajtón belül állunk, és én hülyén szorongatom a táskámat a kezemben.

„Tessék!" - mordultak ránk bentről. Judit ügyet sem vetett a zord kezdésre, megszokott lendülettel üdvözölte a dokit, miközben engem is pikk-pakk bemutatott. Aztán jó pár lépéssel hátra lépett - és akkor csend borult a helyiségre. Nem tudom, mi volt rám rosszabb hatással: a doktor morcos arckifejezése, vagy mentorom eltűnése. Leblokkoltam.

„Magának meg mi baja?" - csapódott az arcomba kedves üdvözléshegyek helyett, anélkül, hogy kinyithattam volna a számat. „Ne haragudjon, de én erre nem érek rá" - mért végig egy még gúnyosabb nézés közepette. „Látta mennyien vannak? Jöjjön vissza később. Mondjuk holnapután" - tette hozzá gálánsan, majd - mintha ott sem lennék - átszólt az asszisztensnőjének, hogy hívja be a következőt.

A kollegina fürgén felpattant, majd finom, de határozott mozdulattal maga előtt tolva tessékelt ki a rendelőből. Hang továbbra sem jött ki a torkomon, s kétségbeesett pillantásokat vetettem Juditra. Felesleges volt, mentorom már akcióba is lendült. „Úgy látszik pont a legrosszabbkor sikerült meglepnünk" - hallottam a távolból Judit csitító hangját. „Őrület, ami itt van ma. Nem irigyellek" - tette hozzá megértően. „Holnapután délutánhoz mit szólsz? - tért a lényegre. „Ha nem sokkal négy előtt jöttök, könnyebb dolgotok lesz." - dörmögte a doktor. „Négytől indul a hajsza, de előtte lesz időnk egymásra" - mondta, és hihetetlen módon még egy mosolyszerűséget is megeresztett, miközben búcsúzott Judittól.

„Viszontlátásra" - préseltem ki magamból, de az igazság az volt, belül forrtam az indulattól. Szívesebben lettem volna egy dühös beteg, aki az ajtót kicsapva elhagyja a rendelőt, mint az, aki voltam. Egy leforrázott kezdő orvoslátogató. 


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://orvoslatogatok.blog.hu/api/trackback/id/tr413743423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása