HTML

Egy ifjú orvoslátogató naplója

Kell némi perverzió ahhoz, hogy a nap végén az agyam kikapcsolása helyett a munkámról merengjek. Fél éve dolgozom mint orvoslátogató, a tojáshéj még a fenekemen. Kár lenne tagadni, vonzódom ehhez a világhoz: ismerni akarom a pincétől a padlásig.

Friss topikok

  • Turulsólyom: Kedves Dóra! Kérem, hívjon fel - egy orvoslátogatónak szóló üzleti lehetőségem lenne az ön számára... (2013.02.11. 17:06) A jövő orvoslátogatója: csak legyen flexibilis!
  • L' Dóra: Bizony nehéz! Ilyenkor derül ki, hogy relatív, kik a legjobb kollégák. Nem látok bele a komolyabb ... (2012.04.13. 15:25) Téged is kirúgtak?

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Feedek

2012.02.29. 08:35 L' Dóra

Lázasan vacogtam a paplan alatt...

Címkék: siker betegség orvos szabadság rendelő látogatás

Sok szempontból szeretem, hogy itt a tél, és itt a hó, és lehet nézni, ahogy esik és esik. A tél akkor az igazi, ha hideg, ha havas, ha jól be kell öltözni, és az emberek összesározzák a bejárati ajtó utáni egy métert. A nagy lelkesedés közepette aztán a múlt héten ledöntött a lábáról valami kedves kórság (pedig akkor éppen tavaszba fordult), ami abban lelte örömét, hogy kellemetlenül csiklandozta és szúrkálta a torkomat, miközben a nyálkahártyámat sem kímélte. Az első napokban még derekasan álltam a sarat, aztán kénytelen voltam beteget jelenteni. Orvoslátogatóként nem engedheti meg magának az ember, hogy köhécseljen és prüszköljön, miközben különböző rendelőkben – ahol egyébként is mindenkinek fáj valamije – teszi tiszteletét.

Az első nap még furcsa volt munka nélkül (mondjuk eléggé lekötött, ahogy lázasan vacogtam a paplan alatt), és gondolkodni sem tudtam igazán, ráadásul foltokban jöttek a lázálomszerű képek, amelyek leginkább munkahelyi élményekből táplálkoztak. Mondtam is magamban – gyógytea iszogatása és mézes gyömbér rágcsálása közben –, hogy ez aztán a munkamorál; le sem tagadhatnám, hogy folyamatosan a munkámon pörgök… (Szokták mondani, hogy az álmok nem hazudnak, és bár ezek csak lázálmok voltak, azt alá kell írnom, hogy az életem 80%-át tényleg a munkám, és a munkám körüli gondolatok töltik ki. Ebben persze benne van, hogy még nincs családom, és csak fél éve szippantott be a szakma, ami ráadásul nagyon fekszik nekem - sokszor érzem úgy: „megtaláltam a helyem”.)

Na de. Nem is erről akartam írni, hanem arról, hogy gyengélkedésem második napján sokkal tisztább tudattal és sokkal kevésbé vacogtam a takaró alatt, így volt időm arra, hogy visszafelé és egyben tovább is gondoljam az elmúlt fél évet. Amiről már írtam, hogy az eleje nehezen indult (pontosabban a kezdeti lelkesedést pofonok hűtötték le), át kellett esnem a krízisen, és azokon az érzéseken, hogy „ez nekem nem fog menni”, és „mit is keresek én itt?”.

Amiről viszont még nem írtam – bár gondolom sejthető volt, valahogy túléltem ezt a korszakot, ha még itt vagyok és írok –, azok a sikereim, az első jóérzéseim és visszaigazolásaim. Úgy érzem (nagyjából a blogírás kezdete óta látom igazán), az egész munkafolyamatnak íve van, és határozottan felfelé tart (még akkor is, ha pici lépésekben, mint a lépcsőfokok).

Ha össsze kellene foglalnom, valahogy úgy nézne ki a történet, hogy amíg nem vettem észre, kik vannak körülöttem és milyen helyzetekbe kerülök, addig ők sem vették észre azt, aki valójában vagyok. Egy picit képszerűbben: emlékeznek még a morcos doktorra, akitől úgy megrettentem? Amikor a megbeszélt időpontban visszamentem – Judit kitartó türelemmel készített fel – még mindig nem tudtam átlépni magamban egy falat, ezért bár korrektül végigmondtam a szövegemet és az orvos is készségesen végighallgatott, nem volt meg az áttörés, hiányzott az érzés, hogy igazán kommunikáltunk.

Legközelebb (sok-sok más helyen történt látogatás után) másfél hónap után találkoztunk (mivel a doki nem tartozott a körzetembe, csak helyettesítettem Juditot), és el kell mondjam, az élmény megdöbbentő volt. Olybá tűnt, mintha nem is ugyanabba a rendelőbe léptem volna be, és nem is ugyanazzal az orvossal találkoztam volna. Én laza voltam és elegáns (ez lett a stílusom :-D), rajta meglepődés látszott. Kedélyesen elbeszélgettünk, sőt, kifejezetten érdekelték a dolgok, így aztán csak kérdezett és kérdezett. Figyelmesen hallgatott, amikor beszéltem, felvonta a szemöldökét, amikor kételkedett és hevesen bólogatott, amikor egyetértett az elmondottakkal. Jó érzés volt látni az arcán az elismerést, hogy „jééé, ez a nő tud beszélni és érti a dolgát”....

(Képzeljétek, annyira odavolt, hogy a búcsúzásnál külön megkért, ugrojak be hozzá azzal az anyaggal, ami épp nem volt nálam, de őt kifejezetten érdekelte.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://orvoslatogatok.blog.hu/api/trackback/id/tr804168703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása